رسالت رسانه

با توجه به عملکرد بعضی افراد لازم دیدم نکاتی را به رشته تحریر دراورم

ومهم ترین نکته؛
رسالت رسانه ها:
نقش رسانه در تنویر افکار عمومی خصوصاً رسانه های محلی بسیار مهم است.
و در راستای جهت دهی اقناع افکار عمومی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.
و بایستی باعث هدایت، جهت دهی و آگاهی بخشی، بشوند.
رسانه باید حلقه وصل مردم و مسئولین باشد و این حلقه ارتباطی باز نقش سنگین تر و خطیر تری بر عهده آنها می گذارد.
رسانه‌ها باید مطالبه گری را در جامعه ترویج، تا از طریق مسئولین اهتمام بیشتری در تحقق خواسته های آنان به خرج دهند.
مهمترین رکن ارتباط تنگاتنگ است که باید انجام شود.
ولی شوربختانه بعضی از داوطلبین ورود به مجلس یا نمایندگان و یا مسئولان و بعضا خود رسانه ارتباط خود را محدود کرده و با تطمیع می‌خواهند آراء سبد انتخاباتی خود را افزایش دهند.
و این رسانه است که باید درست عمل کند. رسانه باید همراه مردم باشد. رسانه باید در ایام انتخابات به رسالت اصلی خود که همان روشنگری و معرفی برنامه ها و شاخص ها است توجه کند و آنها را به اطلاع مردم برساند نه فردخاص،! رسانه باید بین افراد کاندیدا تفاوت قائل نشده برنامه‌ها و شاخص‌های همه را به اطلاع مردم برساند و گاها به خاطر پیشبرد اهداف خود به مهم‌ترین برنامه اشاره کند.
رسانه حق ندارد امکانات خود را در اختیار فردی خاص قرار داده و دیگران را از این امکانات محروم کند. رسانه وظیفه دارد با توجه به نقش خود، با نگاه روشنگرانه، با رعایت اخلاق حرفه ای، انصاف و بدور از تخریب افراد به بهبود شرایط کمک کند.
و این وظیفه هم قبل از انتخابات و هم بعد از انتخابات باید رعایت شود.
رسانه یک عنصر پویا است و هیچ وقت توقف نخواهد داشت و بعد از انتخابات هم باید نقش محوری خود را انجام، و وعده‌ها را پیگیری و مطالبه‌گری را انجام دهد.
نکته ظریف اینکه اعضای رسانه آزاد و مختار ولی رسانه با اعضا متفاوت است و باید اصولی تر کار کند.
نگاه و دید مثبت رسانه‌ها به خصوص رسانه های محلی به نکات بالا را لازم و ضروری می دانم.
غلامحسین توسلی مندی کارشناس ارشد حقوق خصوصی

عصر گناباد
@asregonabad97
وب سایت
http://asregonabad.ir
https://eitaa.com/gonabad97

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =