قسمتی از سخنان حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه

امتیاز به این post

‍ ‍ سیاست فراگیر و سیاست مناسب سازی از اهم کارهای ما است/

به گزارش پایگاه خبری عصر گناباد

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور دکتر “سیدجوادحسینی” در گناباد،هنرستان ۱۲ کلاسه شهید چمران افتتاح شد.

این دبیرستان با اعتباری بالغ بر پنجاه و چهار میلیارد ریال احداث شده است‌.

دکتر حسینی در آیین افتتاح این هنرستان و در جمع خیرین و مدیران مدارس شهرستان گنابادگفت:

سیاست های ما بر مبنای سیاست فراگیر سازی، سیاست مناسب سازی وسیاست اجرای طرح خیرین توان افزا استوار است
وی افزود:
اعتبار پروژه های افتتاح شده در ایام دهه فجر در شهرستان گناباد ۶۲۰ میلیارد ریال است و هنرستان ۱۲ کلاسه گناباد که با همت نوسازی مدارس ساخته شده است از جمله این پروژه هاست.

سیاست های فراگیر سازی و مناسب سازی از جمله سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

نهضت خیرین توان افزا با هدف شناسایی نیازهای دانش آموزان استثنایی و رفع آن توسط خیرین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.

سیاست مداخلات طلایی بهنگام،
را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش استثنایی است و سالانه بیش از هفتاد هزار دانش آموز دیر آموز در طرح سنجش شناسایی می‌شوند که اگر برای آنان مداخلات بهنگام صورت گیرد این دانش آموزان می توانند تبدیل به دانش آموز عادی شوند و عدم مداخله ممکن است منجر به معلولیت مادام العمر این دانش آموزان شود.

وی تصریح کرد:
اگر امروز بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم باید بر خلاف چهار مسیر ایجاد نارضایتی ، بی اعتمادی، نوامیدی و احساسی ناکارآمدی حرکت کنیم و باید امید آفرینی، اعتمادآفرینی، رضایت بخشی و افزایش کارآیی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه گفت:
تعداد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون ۱۷ برابر شده است و این از افتخارات نظام است.

یکی از نقص های آموزش و پرورش عدم توجه به مهارت آموزی است ، نظام آموزش زده، حافظه محور و تئوری پرداز یک نقص است که باید در جهت رفع این نقیصه قدم برداریم.

نظام آموزشی از حجم بالای کتب درسی، کنکور گرایی، درس زدگی و نمره گرایی در رنج است و یکی از چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین این است که نظام آموزشی را از نمره محوری و کنکور محوری نجات دهد.

میزان ساعت آموزشی دانش آموزان در ایران ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت و میانگین آن در دنیا ۸ هزار ساعت است و باید حجم کتب درسی و ساعت آموزشی کاهش یافته و بر میزان مهارت آموزی اضافه شود.

سیاست توسعه متوازن، یک سیاست جدی آموزش و پرورش است و باید در پایان برنامه ششم تعداد دانش آموزان هنرستانی از ۳۵ درصد کل دانش آموزان به ۵۰‌ درصد برسد.

در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هفت طیف با ۱۵۰‌ هزار دانش آموز داریم که ۱۲ هزار نفر آنها در بیش از ۱۹۶ رشته فنی حرفه ای تحصیل می کنند.

رشته های فنی و حرفه ای باید به روز رسانی شود و متناسب نیاز بازار کار، تعریف شوند.

وی طرح آموزش همراه با تولید و آموزش همراه با بازی را از سیاست های آموزش و پرورش دانست و افزود:
باید بازی به بطن کلاس و برنامه درس ملی برود و آموزش های عملی منجر به کار و تولید شود.

استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و برای این کار چهار سند جامع توسعه فنی حرفه ای، فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و کارآفرینی در حوزه فنی و حرفه ای در حال تدوین است.

عصر گناباد
@asregonabad97
وب سایت
http://asregonabad.ir
https://eitaa.com/gonabad97

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *