گفتگوی خبر نگار پایگاه خبری عصر گناباد با حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش
در کلاس وجود معنوی معلم نقش بسیار تاثیرگذاری بر دانش آموز دارد/
به گزارش پایگاه خبری عصر گناباد
🖋حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر گناباد در پاسخ به این سوال که نظر خود را در رابطه با کرونا و آموزش بیان کنید؟ گفت:.
یکی از اتفاقاتی که در هفته اول اسفندماه افتاد تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس بود که همه جامعه را تحت تاثیر قرار داد و تمامی حوزه های آموزشی، پرورشی و پشتیبانی آموزش و پرورش نیز از این تاثیر برکنار نبود.
در آغاز آموزش و پرورش شهرستان به عنوان اولین شهرستان در بین ۴۸ ناحیه استان در هشتم و نهم اسفند مراکز آموزشی را توسط کارگروه سلامت ضدعفونی کرد و از طریق فضای مجازی با ارسال توصیه ها و نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطالب بهداشتی ارزنده ای را در اختیار دانشآموزان و فرهنگیان قرار داد.
از آن جا که زنجیره آموزش در آموزش و پرورش نبایستی منقطع شود کارگروه آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با راه اندازی مدارس مجازی از طریق کانالهای ارتباطی مجازی مانع انقطاع زنجیره آموزش شد و در حال حاضر بالغ بر ۲۲۱ آموزشگاه شهرستان از طریق فضای مجازی بسته های آموزشی خود را به صورت صوتی، دیداری و نوشتاری در کانال های مذکور بارگذاری می کنند.
☀️وی در پاسخ به این سوال که تاثیر کرونا بر آموزش چه بوده؟ گفت:
اگر چه حضور فیزیکی معلم در کلاس در کنار وجود معنوی خود نقش بسیار تاثیرگذاری بر دانش آموز دارد اما به ناچارو به خاطر وجود این ویروس منحوس، فضای مجازی تشکیل شد و خوشبختانه این فضا توانسته است در حوزه انتقال دانش، ارتباط با دانش آموزان را برقرار کند.
این یکی از آسیبهای جدی فضای مجازی است که از وجود ذی قیمت و نفس های پاک معلم، دانش آموز بی بهره است.
اما در این شرایط استفاده و بهره مندی از فضای مجازی یکی از ضروریات و الزامات عصر تکنولوژی است چه کرونایی در میان باشد و یا چه نباشد.
در کنار معایب بایستی از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود زیرا که فضای مجازی هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد و دانش آموز امکان بهره مند سازی از دانش و اطلاعات را بهصورت متکثر دریافت میکند و فرصت مقایسه
و تجزیه تحلیل نیز برای او فراهم است.
☀️احمدی در پاسخ به این سوال که آیا همه دانش آموزان شهرستان میتوانند و امکان دارند که از فضای مجازی استفاده کنند؟ گفت:
در برخی از نقاط روستایی به دلیل آماده نبودن زیرساختها، مشکلاتی داریم که برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان این مناطق راهبران آموزشی، مدیریت و مدیر آموزگاران به صورت حضوری، تلفنی، بسته های آموزشی را ( پیک ) در اختیار دانش آموزان قرار می دهند
البته با خیرین و شرکت مخابرات هماهنگ شده و درخواست کردیم زیرساختهای لازم را در مناطق روستایی که بیشتر مدارس چند پایه هستند فراهم آورند.
☀️ وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد دانش اموزان می توانند از فضای مجازی استفاده کنند؟ گفت:
قریب به ۷۴ درصد دانش آموزان شهرستان در خود شهر سکونت دارند و طبیعی است که درصد بالایی از دانشآموزان از طریق فضای مجازی و امکان دسترسی به آن می توانند استفاده کنند.
☀️وی در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که امکانات ندارند تکلیفشان چیست؟ گفت:
ممکن است به دلایل عدیدهای اولیا و دانش آموزان امکان استفاده از بستر مجازی را نداشته باشند که به دلیل فراهم نبودن زیرساختها و یا عدم استفاده از سیستم هوشمند یا عدم تمکن مالی خواهد بود
که با راه اندازی شبکه شاد که مجوزها و تاییدیه های لازم را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده، امکان استفاده از این فضا برای دانش آموزان فراهم شده است.
آسیبهای اجتماعی ناشی از فضای مجازی نیز کاهش می یابد و ما از همه خیرین شهرستان و کشور استدعا داریم همچنان که در حوزه های مختلف مثل احداث فضای آموزشی و تجهیزات و غیره کمک کار هستند برای تامین مالی این دانشآموزان هم کمک کنند تا آنها دسترسی راحت تر به این فضا داشته باشند.
☀️احمدی در پایان پیشنهادات و توصیه های خود را بیان کردو گفت:
از خانواده های بزرگوار شهرستان به دلیل صبوری و همراهی با مجموعه آموزش و پرورش در دوران کرونا بسیار سپاسگزاریم و انتظار داریم خانوادهها به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت در بحث نظارت، یکی از اهرمهای نظارت بر روند حوزه های شش گانه ساحت های تعلیم و تربیت از جمله حوزه آموزشی باشند و بسته های آموزش و تولید محتوای آموزشی، همکاران ما را رصد نموده و ما را از نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود بی نصیب نگذارند تا با توکل بر خدای متعال
از این دوره پرخطر به نیکی گذر کنیم.
📸 سید محمد حیدر خوشخان
عصر گناباد
@asregonabad97
وب سایت
http://asregonabad.ir
@paigahkabarasre
https://eitaa.com/gonabad97